Aktualno o prehrani

Nacionalni portal o hrani in prehrani

Na splošno velja na področju zdrave prehrane v javnosti velika zmeda.


Iz navedenega je zato v okviru izvajanja ukrepa vzpostavitve spletnega mesta za zagotavljanje strokovnih in razumljivih informacij s področja prehrane, predvidenega v Resoluciji o nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015 – 2025 nastal nacionalni portal o hrani in prehrani »Prehrana.si«


Izvajalec projekta vzpostavitve in urejanja portala je Inštitut za nutricionistiko. Portal ne ponuja storitev oglaševanja in komercialnega obveščanja.


 Ključni cilji portala


·      krepiti vrednote in povečati obveščenost in znanje prebivalcev o koristih zdrave prehrane;

·      zagotoviti verodostojne, strokovne in razumljive informacije s področja prehrane v vseh življenjskih obdobjih;

·      povezovanje stroke in promocija znanosti na področju prehrane in javnega zdravja.


Vir: www.prehrana.si


____________________________________________


Svetovni dan vode,  petek, 22.3.2013

Otroci pridobijo prve navade v zvezi s pitjem tekočin doma. Bodimo odrasli dober vzgled!

Pogosto se sploh ne zavedamo, koliko sladkorja vsebujejo PDS, ki jih naši otroci uživajo na dnevni ravni. Med to vrsto pijač spadajo: vode z okusom, ledeni čaji, sladkani čaji, energijske pijače, pijače za športnike, sadni sirupi, gazirane sladke pijače in sadni nektarji.
Kot zanimivost pa lahko še omenimo, da pol litra nektarja iz papaje vsebuje več sladkorja, kot je dnevno še dopustna količina za otroke, mladostnike in odrasle.[8, 9]


Otrokovo in svoje zdravje varujte s pitjem vode. Zamenjajte sladke pijače z vodo!

Voda ni le neprimerljivo bolj zdrava od PDS, temveč je tudi cenejša, mnogo bolj ekološka ter dostopna vedno in povsod, saj jo lahko pijemo neposredno iz pipe.
Kakovost vode iz slovenskega vodovodnega omrežja je skoraj enaka ustekleničeni, le da je še bolj sveža in bogata s kisikom. S pitjem vode iz pipe skrbimo tudi za naravo, saj zmanjšamo promet, izpušne pline, porabo energije ter onesnaževanje okolja z odpadnimi plastenkami.
Otroci med 10 in 15 letom starosti naj popijejo od 1.200 ml do 1.300 ml (približno šest 2-dcl kozarcev) vode na dan. Ob športnih aktivnostih, v poletni vročini ali ob bolezni se potrebe po vodi še povečajo.[8]

Kako popestriti okus običajne vode in se še vedno odžejati z zdravo pijačo?

Že sama voda iz pipe je čudovit napitek za potešitev žeje, vendar pa zadevo vsekakor lahko popestrimo z dodajanjem okusov. Za naravno vodo z okusom potrebujemo:
  • • SADJE — Pri tem smo lahko izredno kreativni, vendar se osredotočimo zgolj na sadje z veliko vsebnostjo vode. Izogibajmo se bananam. Najbolje je, da uporabimo sveže in sezonsko sadje, ki naj bo čim manj škropljeno, v idealnem primeru biološko pridelano. V sezoni je sadja izredno veliko, zato si ga lahko zmrznemo za čas, ko ga ne bo v izobilju. Pred uporabo sadje dobro operemo!


  • • ZELIŠČA — Veliko zelišč ima prečudovit okus, samo potrebno je iti v naravo in nabrati še sveža zelišča. Zelišča se presenetljivo dobro skladajo s sadjem in nadgradijo njegov okus. Najbolj priljubljena je meta, uporabimo pa lahko tudi baziliko, rožmarin, žajbelj, timijan, sivko ipd.


V steklen kozarec ali vrč damo nekaj koščkov izbranega sadja (predvsem priporočamo citruse, ki so bogati z vitaminom C, med katerimi kraljuje ravno limeta), po želji lahko dodamo tudi list določenega zelišča (meta ipd.), celotno vsebino pa prelijemo z vodo. Za pripravo osvežilnega napitka vam svetujemo, da v toplejših dneh dodate še nekaj kock ledu, tako bo pijača pripomogla k osvežitvi telesa, v primeru hladnejših dni, pa vam za pripravo zdravega napitka svetujemo nesladkan čaj, katerega okus lahko izboljšate in okrepite njegovo aromo z dodajanjem nekaj koščkov izbranega sadja (citrusi, lahko tudi ostale vrste sadja, saj se bo okus iz sadja, zaradi vroče vode, hitreje izločil in tako hitro izboljšal okus in aromo na novo nastalega čaja).







Vse pravice so pridržane © 2013.
Izdelava: MMStudio.si
Naša spletna stran za boljše delovanje uporablja piškotke! Želite izvedeti več?
Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen?