Enota Ježek je tudi letos sodelovala v projektu Zdravje v vrtcu. Izbrana tema oziroma rdeča nit “POČUTIM SE DOBRO” je ponuja širok spekter idej in odpirala ogromno vsebin, možnosti in načinov, kako lahko poskrbimo in podpremo dobro počutje tako v vrtcu kot tudi doma.

 

ZDRAVA PREHRANA

Skozi celo leto smo spoznavali in se seznanjali z zdravo prehrano, zdravim načinom prehranjevanja in prehranjevalnimi navadami ter kako skrbeti za naše telo, da bo ostalo zdravo. Skozi lutkovno predstavo Sadni prepir smo spoznali ter okusili različne vrste hrane. Spoznali smo tudi posamezne dele jabolka, hruške, češenj ipd. Jeseni smo pripravili tudi bučno juho iz buč z domačega vrta ter topel zeliščni napitek iz posušenih rožic (zelišč) z našega (vrtčevskega) vrta. Zaradi ločevanja skupin na posamezne mehurčke, smo organizirali potujočo posodo in tako skupinsko pripravili svaljke iz krompirjevega testa. Vsak je dodal svoj košček v mozaik in moč potujoče posode nas je povezovala tudi v tistih kriznih dnevih. Iz odvečnih zalog limon in pomaranč pa smo si pripravili kakšen osvežilni napitek, ki so ga otroci imeli na razpolago tekom dneva in so si ga z veseljem privoščili. Organizirali smo tudi smoothijev dan. Otroci so sodelovali pri pripravi sadno – zelenjavnih napitkov, ki jih je tudi kaj hitro zmanjkalo. Vsakodnevno smo poskrbeli za hidracijo telesa. V mesecu juniju smo pripravili bezgov sirup, ki je otrokom zelo všeč, kljub omejeni količini sladkorja. Ohladili in posladkali smo se s sadnim sladoledom, ki smo si ga pripravili iz sezonskega sadja. Otroke sva vsakodnevno spodbujali k pokušanju in okušanju čim bolj raznovrstne in raznolike prehrane.

 

GIBANJE

Gibanje je bilo sestavni del našega vsakdana. Otroci so vsakodnevno sodelovali pri gibalnih minutkah: bansi, gibalno – rajalne igre, razgibali telo ob glasbi na podlagi podanih navodil, prosto in sproščeno izvajali naravne oblike gibanja tako v igralnici kot na igrišču in v naravi, gozdu, izvajali smo tudi jogo za otroke, gimnastične vaje, vaje v dvojicah, masažo, se razgibali s pomočjo rekvizitov. Vsakodnevno smo se gibali na svežem zraku. Podali smo se na daljše sprehode v okolico vrtca in gozd. Veliko časa smo preživeli v gozdu/gozdni igralnici, kjer so otroci sproščeno izvajali naravne oblike gibanja, se igrali z naravnim materialom, imeli stik z naravo, jo spoznavali in zaznavali z vsemi svojimi čutili. Na igrišču pa so otroci plezali na plezala, se spuščali po toboganu, gugali na gugalnicah, vozili s poganjalci, premagovali različne ovire, gibali s pomočjo telovadnih rekvizitov, ipd. Razvijali gibalne spretnosti in sposobnosti, koordinacijo, ravnotežje, osvajali osnovne gibalne koncepte, premagovali strah, pridobivali na samozavesti in zaupanju v svoje gibalne sposobnosti. V igralnici so se otroci vsakodnevno zadrževali tudi v FIT kotičku, ki jim je bil na voljo ves čas.

 

VARNO V PROMETU / NA IGRIŠČU

Z otroki smo se vsakodnevno gibali na svežem zraku, hodili na krajše in daljše sprehode in se tako vsakodnevno varno vključevali v promet. Z otroki smo se o varnosti v prometu pogovarjali že v igralnici, večkrat tudi vmes med sprehodom. Seznanjali in spoznavali smo prometne znake, najbolj se jim je vtisnil STOP znak. Poudarili smo pomen prehoda za pešce, uporabljali pločnike oziroma hodili

ob robu cestišča, kjer pločnikov ni bilo. Spoznavali in pogovarjali smo se tudi o obvezni opremi pri vožnji s kolesom, ipd., o uporabi otroškega varnostnega sedeža v avtomobilu in uporabi varnostnega pasu med vožnjo. Na igrišču smo bili pozorni na varno uporabo igral. Med igro smo pazili drug na drugega in poskrbeli, da za določeno aktivnost, dejavnost uporabljamo tisti del igrišča, ki je aktivnosti namenjen.

 

DUŠEVNO ZDRAVJE

Eden od mesecev je bil namenjen tudi spoznavanju in prepoznavanju naših čustev. Otroci so prisluhnili pravljici Piščanček Pik in si ogledali tudi lutkovno predstavo. Omenjena pravljica jim je bila zelo všeč. Skozi pravljico, ilustracije, so se pobliže lahko seznanili s čustvi, jih delno tudi prepoznali, ozavestili njihov pomen. Se pa večina otrok vseh čustev še ne zaveda, oziroma jih ne razločuje ali prepozna. Vsakodnevno smo se pogovarjali o počutju v vrtcu. Otroke sva spodbujali k izražanju čustev in občutij. Izdelali smo plakat s čustvi, tako je vsak otrok imel tekom dneva možnost pokazati na posamezen obraz. Nekateri otroci so bili dejansko že zmožni pokazati na določeno čustvo oziroma sliko, ki je določeno čustvo prikazovala, nekateri otroci pa so izbrali sličico, ki jim je bila trenutno najbolj všeč. S čustvi so se imeli možnost seznanjati tudi skozi igro s pomočjo različnih didaktičnih igrač. Spoznali smo, da se v določeni situaciji lahko tudi vsak drugače počuti. Najbolj smo se zabavali ob opazovanju v ogledalu, ko smo uprizarjali različne čustvene izraze na obrazu z mimiko, kretnjami telesa ipd., kako lahko izgledamo ko smo veseli, žalostni, jezni, prestrašeni, se počutimo dobro ipd.

Skip to content

Za izboljšanje vaše uporabniške izkušnje ta stran uporablja piškotke. Več informacij.

Piškotki na tej strani so nastavljeni na možnost "Dovoli piškotke", kar omogoča najboljšo uporabniško izkušnjo pri brskanju. S klikom na gumb "Velja" se s to nastavitvijo strinjate.

Zapri